Thursday, April 26, 2012

kosong

kosong. bebas. sepi. sendiri.
menikmati udara sejuk yang menyesakkan. aku merasakan.
menghirup setiap sesaknya udara kepenatan. berkata apa kabar, tapi aku terdiam.
hembusan angin memusnahkan ku. hembusan angin membentakku.
menyuruhku keluar dengan segala kemarahan. kebencian. sedikit kerinduan.
aku rindu pada setiap sajak yang diberi.
aku rindu pada setiap helaian kata manis.
aku bukan pemurah.
aku yang patut disayang.
adakah kemurahan hati darimu?
kenapa terdiam? apakah menusuk jantungmu? hingga terasa sampai ke ulu?
coba tanyakan pada seisi malam, bagaimana dengan aku?
menderu - deru menangis mengharapmu.
membuat kegaduhan yang tak aku suka.
ini bukan aku. karnamu, inilah aku.
siapa yang bodoh? aku tidak bodoh. aku tolol!
tolol membiarkan begitu saja angin itu hilang terbawa oleh sang debu.
debu kotor! aku benci terhadap debu kotor.
sedih. dan aku ingin sendiri.

No comments:

Post a Comment